05.06.23 р. у межах науково-дослідної роботи кафедри початкової та дошкільної освіти «Теоретико-методичні засади формування професійно-педагогічної культури в майбутніх фахівців дошкільної освіти в умовах ЗВО» (науковий керівник – д. пед. н., проф. О. С. Трифонова) проведено круглий стіл «Професійно-мовленнєва культура майбутнього педагога: виклик сучасності». Захід об’єднав здобувачів першого (бакалаврського – 218 гр. ДФН) та другого (магістерського) рівня вищої освіти (518 гр. ДФН і ЗФН), роботодавців та науково-педагогічних працівників. Із вступним словом виступила д. пед. н., проф. Олена ТРИФОНОВА. Було висвітлено такі питання:
- Досвід трансформації Василя Сухомлинського у професійно-мовленнєву культуру майбутніх вихователів дошкільної освіти як складову їхнього професійного становлення (Здобувачка другого (магістерського) рівня вищої освіти Вероніка МАРЧЕНКО);
- Професійно-мовленнєва культура майбутнього вихователя: презентація результатів вивчення дисципліни «Дошкільна лінгводидактика з культурою мовлення та виразним читанням» (Здобувачі першого (бакалаврського) рівня вищої освіти Катерина БІЛОУС, Анастасія КОВАЛЬ, Валерія СЕМЕНОВА, Анастасія ШПИЛЬОВА);
- Мовленнєво-естетичний ідеал майбутніх фахівців дошкільної освіти: професійно-культурний аспект (Здобувачка третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти Ольга СУПРУНОВА);
- Професійно-мовленнєва культура майбутнього вихователя: презентація результатів вивчення дисципліни «Риторика, культура та техніка мовлення вихователя» (Здобувачка другого (магістерського) рівня вищої освіти Інна МУТАФ);
- Професійно-мовленнєва культура вихователя: стереотипні судження (Вихователька молодшої групи віком 2-3 роки ПДНЗ ДС «Гранд — Гіпаніс» м. Миколаєва Наталія БАРБІНА) та ін.
Під час дискусії обговорили вимоги суспільства до рівня професійно-мовленнєвої культури педагогів, педагогічний супровід освітніх компонентів спеціальності 012 Дошкільна освіта, їх спрямованість на формування професійно-мовленнєвої культури майбутніх фахівців. Наголошено на ефективності використання інтерактивних методів і технологій навчання під час вивчення дисциплін лінгводидактичного спрямування.
Учасниками круглого столу запропоновано:
- посилити практичні заняття вправами емоційно-психологічного налаштування на командну роботу здобувачів освіти;
- провести семінар-тренінг із стратегічної комунікації.